Προσφυγή του Συλλόγου στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του "τέλους επιτηδεύματος"

Αρχική | Οι Δράσεις μας | Προσφυγή του Συλλόγου στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του "τέλους επιτηδεύματος"
image

Προσφυγή κατά του Τέλους Επιτηδεύματος κατέθεσε σήμερα, στο Συμβούλιο Επικρατείας, ο Σύλλογος ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ.

Η προσφυγή (αίτηση ακυρώσεως) έγινε κατά της υπ’ αριθμ. ΠΟΛ. 1167/02-08-2011 (ΦΕΚ 1835/B΄/17-08-2011) απόφασης του κ. Αναπληρωτή  Υπουργού Οικονομικών, με την οποία
επιβάλλεται Τέλος Επιτηδεύματος (σύμφωνα με το νόμο 3986/2011).

Η προσφυγή του Συλλόγου έγινε με στόχο την ακύρωση της συγκεκριμένης Υπουργικής Απόφασης, καθ’ όσον θεωρούμε ότι αυτή είναι άδικη, καταχρηστική και αντισυνταγματική.

Ο Σύλλογος, μέσα από την προσφυγή του, θα αποδείξει ότι το συγκεκριμένο “τέλος” βρίσκεται σε προφανή δυσαρμονία με το κείμενο της αιτιολογικής έκθεσης του νόμου, υποκρύπτει φορολογία και ότι “ονομάστηκε” (εκ των υστέρων και μετά την κατάθεση του σχετικού νόμου) σε “τέλος” για να ξεπερασθεί το προφανές πρόβλημα της αντισυνταγματικότητας που υπήρχε. Το “τέλος επιτηδεύματος” δεν είναι είναι ούτε ανταποδοτικό, αλλά ούτε και αναλογικό, όπως θα έπρεπε να είναι, σύμφωνα με παλαιότερες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και τη συνήθη πρακτική της Δημόσιας Διοίκησης.

Παράλληλα, το “τέλος”, το οποίο στην ουσία είναι φόρος, είναι αντισυνταγματικό, αφού προσκρούει στα άρθρα 4, 5 και 78 του Συντάγματος, τα οποία ορίζουν ότι κάθε Έλληνας “έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του” (άρθρο 5), συνεισφέρει χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις του (άρθρο 4), καθώς και ότι “κανένας φόρος δεν επιβάλλεται ούτε εισπράττεται χωρίς τυπικό νόμο που καθορίζει το υποκείμενο της φορολογίας και το εισόδημα, το είδος της περιουσίας, τις δαπάνες και τις συναλλαγές ή τις κατηγορίες τους, στις οποίες αναφέρεται ο φόρος” (άρθρο 78).

Το “τέλος επιτηδεύματος” είναι άδικο, αφού πλήττει τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες, δηλαδή τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος έχει ήδη υποστεί τις μεγαλύτερες ζημιές από την παρούσα κρίση.

Τέλος, η προσβαλόμενη Υπουργική Απόφαση είναι καταχρηστική, αφού, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας (!), αναφέρει ότι η άσκηση προσφυγής ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη του εν λόγω “τέλους”, ενώ “το τέλος δεν εκπίπτει ως δαπάνη για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος”.

Το Κράτος, για μία ακόμη φορά αποδεικνύει ότι είναι άδικο προς τους πολίτες του, ενώ εξακολουθεί να λειτουργεί με πρακτικές που είναι αντίθετες στην υφιστάμενη νομοθεσία.

Κατά την άποψη του Συλλόγου, η αντίδραση απέναντι στην υπερβολική, καταχρηστική και άδικη φορολογία, αποτελεί ηθική αλλά και πρακτική ανάγκη των πληττόμενων πολιτών.

Παράλληλα, ο Σύλλογος εκτιμά ότι η αντίδραση απέναντι στις πρακτικές ενός σπάταλου Κράτους το οποίο, παρά τις πιέσεις που δέχεται από το εσωτερικό και το εξωτερικό, αδυνατεί να περιορίσει τις δαπάνες λειτουργίας του, αποτελεί καθήκον του κάθε πολίτη, αφού η, εντός των πλαισίων του νόμου, αντίδραση και πίεση των πολιτών, μπορεί να συσπειρώσει την κοινωνία και να επιβάλλει τον εξορθολογισμό και τη νομιμότητα στη λειτουργία του.

Κατά τις επόμενες εβδομάδες, ο Σύλλογος ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ, θα καταθέσει μαζική προσφυγή των μελών του, κατά των ατομικών σημειωμάτων τα οποία θα αρχίσουν να αποστέλλονται προς τους φορολογούμενους.
Λεπτομέρειες για τη μαζική προσφυγή και πληροφορίες για το πώς οι φορολογούμενοι πολίτες μπορούν να συμμετάσχουν σ’ αυτή, θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα, τόσο στο site του Συλλόγου (forologoumenos.gr), όσο και στον Τύπο.


Σημείωση: Ο Σύλλογος ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ιδρύθηκε την άνοιξη του 2011, με στόχο την προστασία των φορολογούμενων και την άσκηση κοινωνικού ελέγχου προς τη Δημόσια Διοίκηση, αναφορικά με τους τρόπους που εισπράττονται και που δαπανώνται τα δημόσια έσοδα. Δείτε πληροφορίες για τους σκοπούς και τη δράση του Συλλόγου, στο site forologoumenos.gr. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210-3242032.
Η κατάθεσης της αίτησης ακυρώσεως έγινε από τον πληρεξούσιο δικηγόρο Παναγιώτη Χασιώτη.

 

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της προσφυγής:

Η αίτηση ακύρωσης (προσφυγή) του Συλλόγου στο ΣτΕ, κατά του "τέλους επιτηδεύματος"



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (18 σχολιάστηκε):

Αθανασίου Θανάσης την 19 Δεκεμβρίου 2011
avatar
Τελικά εκδικάστηκε το παραπάνω γιατί δεν βλέπω στο site κάτι σχετικό?
Πότε θα βγεί η απόφαση
Κατα τα άλλα συγχαίρω με τη σειρά μου την πρωτοβουλία!
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
-1
Ιωαννης Δημητριου την 17 Οκτωβρίου 2011
avatar
Καλλημερα στον συλογο
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
ΒΑΡΒΑΡΑ την 29 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Σέ περίπτωση δικαίωσης,τί θά γίνει μέ όσους τό έχουν ήδη πληρώσει?
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
2
Παναγιωτης την 23 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Κες & Κοι γεια σας.
Ηθελα να μαθω ΑΝ ? Εγινε κατι για το
ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΙΧΕ σε Ελληνες ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ.?
Που βαλανε στην ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ 2010.ΠΑΡΑΝΟΜΟ.
ΕΠΡΕΠΕ να ειχαμε 12.000,00 ευρω Εισοδημα
οι εγγαμοι,δειξαμε το Εκκαθαριστικο
Γερμανιας με το Εισοδημα μας, Ειπαν
οτι του ΕΞ..ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΛΑΓΗ.?
ΕΔΩ ΦΑΙΝΕΤΕ Η ΞΕΥΤΙΛΑ των ΑΝΙΚΑΝΩΝ...
Ευχαριστω, Παν. Γερμανια.

ΕΥΑΡΙΣΤΩ.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
2
Γιάννης την 16 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Μία ερώτηση πρός τον σύλλογο: Γιατί προσφυγές μόνο για το τέλος επιτιδεύματος; Το υπόλοιπο χαράτσι περί "τέλους αλληλεγγύης' κλπ, που υπολογίζει 2% επί του ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥ εισοδήματος δεν είναι παράνομο; Το πήρε κανείς σας χαμπάρι;
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
13
Θωμας Ταρκανας την 15 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Ευχαριστω κυριε Σιατρα για την αναφορα και απαντηση στα γραφομενα μου,ισως μεσα απο τον διαλογο ολων μας κυοφορηθει μια πραξη που θα δωσει μια λυση για τα προβληματα μας.Διαβαζω τα επιχειρηματα σας περι της προσφυγης στη δικαιοσυνη αλλα να μου επιτρεψετε να διαφωνω σαφως.
Φανταστειτε τον Μαχατμα Γκαντι να προσεφευγε στα δικαστηρια των Αγγλων (νομιμα απολυτως κανεις δεν αμφιβαλλει) κατα του τοτε απαρχαιντ και των διακρισεων εναντιων των εγχρωμων, να καθεται να περιμενει την οποια αποφαση ( εσεις ποια λετε οτι θα ηταν;!!)
Η τους μεγαλους ηρωες της Ελληνικης επαναστασης να προσφευγουν στους κατηδες εναντια στο κυνηγι των κοτσαμπασηδων και των δραγουμανων εναντιων των φτωχων;
οπωσδηποτε ειμαι εναντιον οποιασδηποτε εδηλωσης βιας, αλλα υπερ μιας συλλογικης αντιστασης εδω και τωρα,αντιστασης των υπεραριθμων φυσικα, αλλιως καταργειται η βαση της Δημοκρατιας.
Θα αφηνατε ποτε στα χερια μεσολαβητων την τυχη της ζωης σας επειδη ετσι λεει το Σημερινο ( δηθεν) Δικαιο;
Στην εποχη της Χουντας δικαστηρια νομιμα δεν υπηρχαν;Φανταστειτε εναν Κομμουνιστη να καταθετει αγωγη κατα της πολιτικης διακρισεως του απο το κατα τα αλλα τοτε Δημοκρατικο καθεστως!( και τοτε τα εγγραφα ειχαν το σημα που ελεγε Ελληνικη Δημοκρατια! Ειχαμε δημοκρατια;( απαντηστε με το χερι στη καρδια και την σκεψη στο νου και την γνωση σας).
Εχουμε Δημοκρατια σημερα;Που βασιζεται; Στην πλειοψηφια των πολιτων,σε συνταγμα που συνταχθηκε απο πλειοψηφια πολιτων ( αραγε γιατι δεν μπηκαν ποτε ρητρες για τους ανικανους πολιτικους ηθελα να ηξερα!)η σε πλειοψηφια βουλευτων που κατασκευαζει τα παντα.Βαφτιζει τα χαρατσια << τελη>> για να μην πιανονται ως φοροι που θα πρεπει να ειναι ανταποδοτικοι,για να εισπραξει μη αναταποδοτικο χρημα.Βαφτιζει πολυ σημαντικους νομους τα προεδρικα διαταγματα ( ακουσον ακουσον Διαταγματα! σε ποια δημοκρατια υπαρχει αυτη η λεξη! Κοινες αποφασεις πολιτων υπαρχουν, οχι διαταγες Προεδρων!
Σε μιας τετοιας δημοκρατιας προσφευγουμε την δικαοσυνη και αναμενουμε δικαιες αποφασεις.
Η καρδια μου και η οποια πειρα μου στην ζωη μου λεει πως οχι.Δεν κερδιζεται αγωνας ετσι.Με την λογικη σας φυσικα και συντασσομαι και ευχομαι να κερδισουμε.Εμαθα ακομα και αν δεν πιστευω σε εναν αγωνα, εφ οσον ειναι ο μοναδικος προσφερομενος και δεν διεπεται απο ταπεινα ελατηρια η συμφεροντα και σας το αναγνωριζω, να συμμετεχω κι εγω!
Ευχαριστω.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
Αναστασία την 09 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Ελπίζω να καταφέρετε να αποδοθεί Δικαιοσύνη, αλλά, φοβάμαι κι εγώ, οτι δεν υπάρχει ελπίδα..
Τέτοιοι δυναμικοί σύλλογοι, ελέγχου του Δημοσίου χρέους -σπατάλης, έπρεπε να είχαν δημιουργηθεί εδώ και 6-7 χρόνια, όταν κάποιοι πραγματικοί γνώστες των οικονομικών της χώρας έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου,μέσα από εκπομπές σε τριτοκλασσάτα κανάλια και σε βιβλία, αλλά ποιός έδινε σημασία?
Απορώ τι θα γίνει με την κατηγορία για "εσχάτη προδοσία"... Θεωρώ ότι αυτή η υπόθεση πρέπει να υποστηριχθεί από όλους τους "μη εξαρτώμενους" Έλληνες και αν είναι δυνατόν να φύγει από την Ελληνική Δικαιοσύνη κ να απευθυνθεί σε διεθνή Δικαστήρια. Πρωτοφανές ναι! Αλλά για Ανθρώπινα Δικαιώματα δεν "καίγονται" όλοι? Που είναι τα δικά μας? Καταργούνται επειδή έχουμε "ΔΗΜΟΚΡΑΤΪΑ"?
καλή επιτυχία -δύναμη!
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
3
Λάμπρος Ηλίας την 07 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Κι ένα ερώτημα:
Οι αγρότες είναι επαγγελματίες. Είναι κι αυτοί υπόχρεοι του "τέλους επιτηδεύματος"; Αν όχι, θα πληρώσουν κάποιον άλλο κεφαλικό φόρο;
Ευχαριστώ.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
Λάμπρος Ηλίας την 07 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
Σωστή και ενδεδειγμένη η νόμιμη οδός, αφού πράγματι το "τέλος επιτηδεύματος" είναι άδικο, αντισυνταγματικό και καταχρηστικό, αλλά -χωρίς να θέλω να μεταδώσω απαισιοδοξία- θα συμφωνήσω με τον κ. Ταρκανά: Η δικαιοσύνη δεν είναι ανεξάρτητη εξουσία, αλλά σφυχταγκαλιασμένη με τις άλλες δύο - το έχουμε δει κατ' επανάληψη και είθε να βγω λανθασμένος.
Συμφωνώ με την θέση του συλλόγου για μαζική προσφυγή των μελών του κατά των ατομικών σημειωμάτων - δεν μπορώ να γνωρίζω το αποτέλεσμα.
Προσωπικά, που πέρυσι είχα εισόδημα μόνο 1300 ευρώ και ζημιές 7000 (ανάλογα και πρόπερσι, ενώ εφέτος το εισόδημά μου είναι 0, ναί! μηδέν!, θα πω στην ΔΟΥ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ!
Καλή δύναμη.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
Γιάννης Σιάτρας την 02 Σεπτεμβρίου 2011
avatar
@ κ. Θεοδωρακόπουλο:
κ. Θεοδωρακόπουλε, επί του θέματος που θίγεται, διαβάστε τη σημερινή μας επιστολή προς τον Υπουργό.
Εκτιμώ όμως ότι, η παρανομία και η αντισυνταγματικότητα του "τέλους" είναι τόσο πρόδηλη, που οι πιθανότητες επιτυχίας μας είναι πολύ υψηλές! Και αυτό δεν είναι ένα σύνθημα, αλλά μία καλά τεκμηριωμένη άποψη.
Είναι η πρώτη μας μαζική κίνηση. Την προετοιμάσαμε καλά. Και πιστεύω ότι θα δικαιωθούμε!
:)
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
1
1 2 next συνολικά: 18 | προβολή: 1 - 10

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας