Πώς θα σώσετε τον λογαριασμό σας από την Εφορία

Αρχική | Φορολογικά | Φορολογικά Άρθρα | Πώς θα σώσετε τον λογαριασμό σας από την Εφορία
image

Τη διαδικασία μέσω της οποίας θα μπορέσουν οι φορολογούμενοι να σώσουν τον τραπεζικό λογαριασμό τους από τα δίχτυα της Εφορίας καθόρισε με απόφασή της η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κυρία Κατερίνα Σαββαΐδου και θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από την Τρίτη 29 Απριλίου.

Σύμφωνα με την απόφαση, κάθε φορολογούμενος μπορεί να έχει έναν μοναδικό ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό (ατομικό ή κοινό). Οι καταθέσεις στον λογαριασμό είναι ακατάσχετες ως 1.500 €, ενώ για μισθωτούς - συνταξιούχους ακατάσχετος λογαριασμός θα είναι αυτός που μπαίνει ο μισθός ή η σύνταξη.

Τα βήματα για να ενημερώσουν οι φορολογούμενοι την Εφορία.

1ο

Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης από 29 Ιουλίου στην ιστοσελίδα www.gsis.gr.

2ο

Σε ειδική εφαρμογή στο TAXIS αναγράφεται ο αριθμός IBAN του τραπεζικού λογαριασμού.

3ο

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να έχει δηλωθεί στην τράπεζα ο ΑΦΜ που αντιστοιχεί στον τραπεζικό λογαριασμό.

4ο

Στην περίπτωση που κλείσει ο λογαριασμός θα πρέπει να δηλωθεί άμεσα ο καινούργιος.

Θα «παγώνει» η όλη διαδικασία και θα γίνεται επανέλεγχος όταν ο ΑΦΜ δεν αντιστοιχεί σε πελάτη της τράπεζας, ο δικαιούχος του δηλωθέντος τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) αντιστοιχεί σε άλλο πρόσωπο, ο λογαριασμός είναι κλειστός ή όταν δηλώνεται άλλος λογαριασμός από αυτόν της μισθοδοσίας ή της σύνταξης.

Ετσι, κάθε ενδιαφερόμενος που γνωστοποιεί στη φορολογική διοίκηση τον μοναδικό ακατάσχετο τραπεζικό του λογαριασμό οφείλει να ενημερώνει αμελλητί, υποβάλλοντας νέα αίτηση / υπεύθυνη δήλωση με τον ίδιο τρόπο, τον αριθμό IBAN τυχόν νέου λογαριασμού του σε περίπτωση που ο προηγούμενος - ήδη δηλωμένος - κλείσει για οποιονδήποτε λόγο ή εφόσον επιθυμεί την αλλαγή του παλαιού λογαριασμού με νέο.

Ο ενδιαφερόμενος οφείλει να έχει εξασφαλίσει ότι το πιστωτικό ίδρυμα έχει ήδη συσχετισμένο τον ΑΦΜ του με τον λογαριασμό IBAN που ως (συν)δικαιούχος προτίθεται να δηλώσει στο περιβάλλον TAXISnet.

Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ) επεξεργάζεται σε ημερήσια βάση (εργάσιμες ημέρες) τις υποβληθείσες αιτήσεις / υπεύθυνες δηλώσεις των ενδιαφερομένων και δημιουργεί:

- Αναλυτική κατάσταση σε ηλεκτρονική μορφή ανά πιστωτικό ίδρυμα, κάθε εργάσιμη ημέρα, που περιλαμβάνει τα στοιχεία των ενδιαφερομένων (ΑΦΜ και αριθμό τραπεζικού λογαριασμού) καθώς και την ένδειξη αν η δήλωση αφορά αντικατάσταση προηγούμενου λογαριασμού, για τις αιτήσεις / υπεύθυνες δηλώσεις που υποβλήθηκαν ως τη 12η βραδινή της προηγούμενης ημέρας. Η κατάσταση διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στο κατά περίπτωση πιστωτικό ίδρυμα, την ίδια ημέρα και καταχωρείται αυθημερόν στο ηλεκτρονικό σύστημα TAXIS της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

- Συγκεντρωτική κατάσταση ανά πιστωτικό ίδρυμα, σε ηλεκτρονική μορφή, τις πρώτες εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα και για μεταβατική περίοδο εξαμήνου ή όποτε κριθεί - κατά περίπτωση - αναγκαίο, που περιλαμβάνει το διαμορφωμένο πλήθος των προσώπων / λογαριασμών ως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του προηγούμενου μήνα και χρησιμοποιείται για τις ανάγκες ελέγχου της διαδικασίας.

 

 

 

Ντίνος Σιωμόπουλος

Πηγή: tovima.gr

 

 

 

 

11




Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας