Οι αυξήσεις των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών του 2011, είναι ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ!

Αρχική | Οι Δράσεις μας | Οι αυξήσεις των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών του 2011, είναι ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ!
image

Σε νέα αύξηση κατά 25% στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προσανατολίζεται το Υπουργείο Οικονομικών, προβάλλοντας σαν δικαιολογία μία δήθεν “απαίτηση της τρόικα”. Εάν η αύξηση αυτή υλοποιηθεί, θα είναι η δεύτερη αύξηση μέσα σε 15 μήνες (η προηγούμενη είχε γίνει στις 1/2/2011) και η σωρευτική αύξηση θα φθάνει στο 75%, καθιστώντας τα εισιτήρια των αθηναϊκών ΜΜΜ, ως τα πιο ακριβά στην Ευρωζώνη, σε μία περίοδο που οι μισθοί τείνουν να γίνουν από τους πιο χαμηλούς!

Δεν είναι η “τρόικα” αυτή που επιβάλλει την αύξηση των εισιτηρίων, αφού -όπως είναι γνωστό- οι δανειστές ενδιαφέρονται για την πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού γενικότερα και δεν εισέρχονται σε πολλές λεπτομέρειες. Είναι η ανικανότητα των διοικήσεων του Υπουργείου που ευθύνεται.
Είναι η ανικανότητα που, παρά τη μείωση του κόστους (πτώση των αμοιβών) που επιβλήθηκε και παρά την πρωτοφανή αύξηση των εισιτηρίων κατά το 2011, εξακολουθεί να προκαλεί ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες.
Είναι η ανικανότητα που δε μπορεί να περιορίσει τις απώλειες από τα άτομα που δεν πληρώνουν εισιτήρια. Όλοι μας θυμόμαστε ότι, στο μετρό και τον ηλεκτρικό, θα γινόταν εγκατάσταση μηχανισμών που θα επέτρεπαν την επιβίβαση ατόμων χωρίς εισιτήριο. Όμως, αυτό δεν έγινε. Και δεν έγινε, είτε λόγω ανικανότητας να χειριστούν μία απλή παραγγελία κάποιων μηχανημάτων, είτε για τον ίδιο λόγο που η θλιβερή Κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου, επί δύο χρόνια δε μπόρεσε να κάνει κάτι απ’ όσα υποσχέθηκε: για να μη δυσαρεστήσουν τους πολίτες που επιλέγουν να μην πληρώσουν το εισιτήριό τους, προτιμούν μία οριζόντια αύξηση που τελικά επιδρά σε όλους και κυρίως σ’ αυτούς που πληρώνουν το εισιτήριό τους!

Όμως, ήρθε καιρός να δημιουργήσουμε θέμα. Πρόκειται για ένα ζήτημα με το οποίο είχαμε ξεκινήσει να ασχολούμαστε από τις πρώτες μέρες της δημιουργίας του Συλλόγου. (Δείτε σχετικό άρθρο).

Δηλαδή, τί είχε γίνει; Όπως μπορούμε να δούμε από την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του νόμου 703/1977, για να δικαιούται μία κρατική επιχείρηση να μεταβάλλει τα τιμολόγιά της, έπρεπε πρώτα να ζητήσει γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
(Ο νόμος αναφέρει ότι: “Αι διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται και επί δημοσίων ή κοινής ωφέλειας επιχειρήσεων, των Υπουργών Συντονισμού και Ανάπτυξης δυναμένων, δια κοινών αποφάσεών των, εκδιδομένων μετά γνώμην της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού, να εξαιρούν της εφαρμογής του παρόντος νόμου τινάς των επιχειρήσεων τούτων ή κατηγορίας αυτών, εφ’ όσον αύται είναι γενικοτέρας σημασίας δια την εθνικήν οικονομίαν.”)

Όμως, τέτοια γνωμοδότηση δεν εκδόθηκε ποτέ. Και δεν εκδόθηκε επειδή ουδέποτε ζητήθηκε. Άλλωστε, αυτό το παραδέχεται ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε απάντησή του σε ερώτημά μας (ΑΠ 2268/29-8-2011), όπου αναφέρει ότι “Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ που αναφέρετε στην επιστολή σας, επιβλήθηκε μονομερώς από το Υπουργείο Μεταφορών με κανονιστική πράξη και συγκεκριμένα με την αριθ. 385/ΕΓΔΕΚΟ/0012 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 2Β’/5-1-2011)”.

Με άλλα λόγια, ο Πρόεδρος της (ανεξάρτητης;) Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Δημήτριος Κυριτσάκης, αφήνει να εννοηθεί, χωρίς να το παραδέχεται άμεσα ότι, η απόφαση για την αύξηση των εισιτηρίων ελήφθη μονομερώς, χωρίς ποτέ ο Υπουργός Μεταφορών να μπει στον κόπο να ζητήσει τη γνωμοδότηση της Επιτροπής, όπως όριζε τότε ο νόμος.
Δηλαδή, η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων έγινε κατά παρέκκλιση της ισχύουσας νομοθεσίας!

Σημειώνεται ότι, Υπουργός Μεταφορών την εποχή της αύξησης των εισιτηρίων ήταν ο κ. Δ. Ρέππας, ο οποίος είχε το μεγάλο θράσσος να αποκαλεί τον ελληνικό λαό “τζαμπατζήδες”, τη στιγμή που ο ίδιος παρανομούσε και έβαζε ακόμη ένα χέρι στην τσέπη του ελληνικού λαού.

Πρέπει να αναφερθεί ότι, τον Απρίλιο του 2011, ο νόμος 7013/1977 αντικαταστάθηκε από το νόμο 3959/2011. Με βάση το νέο νόμο, δεν απαιτείται γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη μεταβολή της τιμολογιακής πολιτικής των ΜΜΜ. Όμως, ο νέος νόμος εκδόθηκε μετά την Υπουργική Απόφαση για την αύξηση των εισιτηρίων και βεβαίως, δε μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ.

Και κακώς ο κ. Κυριτσάκης προσπάθησε να καλύψει την παρανομία της Δημόσιας Διοίκησης. Επίσης, κακώς προσπάθησε να “μπαλώσει” την κατάσταση η Συνήγορος του Πολίτη κα Καλλιόπη Σπανού, σε σχετικό ερώτημα που υπέβαλε ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Γιάννης Σιάτρας (ΑΠ/140489/20-7-2011). Αυτού του είδους οι απαντήσεις δεν περιποιούν τιμή για ένα Θεσμό που πρέπει να καταξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών.

Τί γίνεται τώρα; Δε γνωρίζουμε  τί μπορεί να γίνει τώρα. Γνωρίζουμε όμως ότι η Υπουργική Απόφαση με βάση την οποία αυξήθηκαν τα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κατά 40% το Φεβρουάριο του 2011, είναι παράνομη. Και αυτή η παρανομία συνιστά έναν ακόμη “άθλο” του θρασύτατου κ. Ρέππα εναντίον των πολιτών που τον εκλέγουν για να τους εκπροσωπεί και όχι για να τους καταδυναστεύει και να τους υβρίζει.

Από την πλευρά μας, αποφασίσαμε να “ξεθάψουμε” το θέμα, ευθύς μόλις διαβάσαμε ότι ο κ. Βορίδης ετοιμάζει μία νέα αύξηση στα εισιτήρια των ΜΜΜ. Έτσι ώστε να προκαλέσουμε μία αντίδραση και μία κατακραυγή σε βάρος των απαράδεκτων σχεδιασμών.

Σήμερα, στάλθηκε μία επιστολή προς τον κ. Βορίδη, με την οποία ζητάμε (ίσως το αίτημά να χαρακτηρισθεί ως “αφελές”) την ακύρωση της Υπουργικής Απόφασης που αύξησε πέρυσι τα εισιτήρια. (Η επιστολή στάλθηκε από τον Πρόεδρο του Συλλόγου κ. Γιάννη Σιάτρα, για να μην υπάρχει καθυστέρηση έως την προσεχή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου - άλλωστε, ο κ. Σιάτρας έχει ασχοληθεί με το ζήτημα και σε ιδιωτική βάση).
Στην επιστολή αυτή, ο κ. Βορίδης, είτε δε θα απαντήσει, είτε θα απαντήσει αρνητικά. Σε κάθε περίπτωση, εάν ο κ. Βορίδης δεν ακυρώσει την Υπουργική Απόφαση, θα τεθεί θέμα προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για ακύρωσή της.

Η επιστολή αυτή έχει ως εξής: (Δείτε την πρωτότυπη επιστολή σε μορφή PDF)


Αίτημα του:
Ιωάννη Σιάτρα του Κωνσταντίνου
Οικονομολόγου
Μνησικλέους 2, 10556 Αθήνα
τηλ:

Προς:
τον Υπουργό κ. Μάκη Βορίδη
Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων

Κοινοποίηση: Σύλλογο ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ

Αθήνα, 17 Φεβρουαρίου 2012


Θέμα: Αίτηση ακύρωσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης και γνωστοποίησης

γνωματεύσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού


Κύριε Υπουργέ,

Παρακαλώ για την ακύρωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 385/ΕΓΔΕΚΟ/0012 (ΦΕΚ Β 2 /5-1-2011) και την επαναφορά της τιμής των εισιτηρίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στα προ της 1ης Φεβρουαρίου 2011 επίπεδα, καθ’ όσον η παραπάνω απόφαση λήφθηκε και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ κατά παράβαση των όσων ορίζονται στο άρθρο 6 του Ν. 703/1977.

Επίσης, παρακαλώ να μου γνωστοποιήσετε τα αιτήματα του Υπουργείου σας προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, για την έκδοση των γνωματεύσεων που ορίζονται στο άρθρο 6 του Ν. 703/1977, για την περίοδο από 1/1/2000 έως και 5/1/2011, καθώς και τις γνωματεύσεις που εξέδωσε επ’ αυτών, η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Παρακαλώ για την εμπρόθεσμη απάντησή σας.

Είμαι στη διάθεσή σας για κάθε πληροφορία ή διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,


Ιωάννης Σιάτρας


Είναι βέβαιο ότι η κατάσταση είναι αρκετά μπλεγμένη και ότι τόσον ο κ. Βορίδης, όσο και ο κ. Ρέππας, θα νοιώσουν άβολα.
Όμως, ξέρετε ποιό είναι το πιο τραγικό της υπόθεσης; Ότι, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήσαμε, ουδέποτε κατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 ετών ζητήθηκε η απαραίτητη γνωμοδότηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού! Το ακούτε κύριε Κυριτσάκη, Πρόεδρε της (ανεξάρτητης;) Αρχής;

Δηλαδή, επί δεκαετίες, οι πολιτικοί χαρατσώνουν τον Ελληνικό λαό, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, τους νόμους!

Αυτό όμως που πειράζει περισσότερο είναι να έχουμε και τον κ. Ρέππα, να αποκαλεί το λαό αυτό “τζαμπατζήδες”! Ευτυχώς όμως, σύντομα ο λαός, θα στείλει πολλούς στα σπίτια τους...



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (3 σχολιάστηκε):

Α. Τ. την 21 Φεβρουαρίου 2012
avatar
μην ξεχναμε οτι παραλληλα με την αυξηση της τιμης στην Αττικη εχουν καταργηθει πολλες λεωφορειακες γραμμες τον τελευταιο χρονο, καθως και οτι τα δρομολογια εχουν αραιωσει πολυ σε σχεση με τα προηγουμενα χρονια. Δηλαδη πληρωνουμε ακριβοτερα για πολυ χειροτερες υπηρεσιες. στη Γερμανια, στην Ολλανδια, στη Φινλανδια, στην Αγγλια και αλλου, τα λεωφορεια ερχονται με ακριβεια δευτερολεπτου. οι ταχυτητες των τραινων δε, δε συγκρινονται. Συγχαρητηρια στο Συλλογο για την προσπαθεια!
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
Γιάννης Σιάτρας την 19 Φεβρουαρίου 2012
avatar
Αντιλαμβάνομαι κύριε Δημητρακάκη, ότι βρίσκετε φθηνό το κόστος του εισιτηρίου στην Αθήνα!!!
Λοιπόν, στο Παρίσι έχει €1,25. Στο Μόναχο (την πιο ακριβή πόλη της Γερμανίας), το οικονογενειακό για 5 άτομα, για μία μέρα έχει € 10,20. Στη Ρώμη, έχει €1,00.

Βεβαίως, αν κάνετε τη σύγκριση σε σχέση με τους μισθούς στις χώρες αυτές, τότε η διαφορά είναι συντριπτική!

Σας ευχαριστούμε για την άποψή σας.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
1
Σωτήρης Δημητρακάκης την 18 Φεβρουαρίου 2012
avatar
Απορώ πως έχουμε τα ακριβότερα εισιτήρια στην Ευρώπη, τη στιγμή που στη Γερμανία το εισιτήριο του λεωφορείου για τη μικρότερη διαδρομή έχει 2 ευρώ. Επίσης, ως τουριστική χώρα, μας συμφέρει να έχουμε ακριβότερα εισιτήρια, κάτι το οποίο σημαίνει και περισσότερα έσοδα από τους τουρίστες. Ήδη είμαστε πολύ φτηνοί σα χώρα σε σχέση με άλλες τουριστικές χώρες σε πολλά ήδη. Αν θέλεις να γράφεις κάτι σε παρακαλώ να είσαι ενημερωμένος πρώτα, και να έχεις κάνει και κανένα ταξίδι στο εξωτερικό. Βοηθάει στις συγκρίσεις.
Δηλώστε μας αυτό το σχόλιο ώς μη αποδεκτό ή κακόβουλο
Επικροτήστε αυτό το σχόλιο υπερψηφίζοντάς το Αποδοκιμάστε αυτό το σχόλιο καταψηφίζοντάς το
0
συνολικά: 3 | προβολή: 1 - 3

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας