Μονόδρομος η μείωση του ΦΠΑ για τον κλάδο μαζικής εστίασης

Αρχική | Φορολογικά | Φορολογικά Άρθρα | Μονόδρομος η μείωση του ΦΠΑ για τον κλάδο μαζικής εστίασης
image

"Σήμα κινδύνου" εκπέμπουν οι επαγγελματίες του κλάδου μαζικής εστίασης, οι οποίοι ζητούν επιτακτικά τη μείωση του ΦΠΑ σε μονοψήφιο αριθμό, ως απαραίτητη προϋπόθεση, για να μπει "φρένο" στην κατακόρυφη πτώση του τζίρου και να αποφευχθούν χιλιάδες λουκέτα και απώλειες θέσεων εργασίας.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, που αυξήθηκε ο ΦΠΑ για την εστίαση στο 23%, δέχτηκαν καίριο πλήγμα ακόμα και υγιείς και κερδοφόρες, μέχρι πρότινος, επιχειρήσεις, που δηλώνουν πλέον ότι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά, καθώς καλούνται να διαχειριστούν και επιπρόσθετες επιβαρύνσεις, όπως το ειδικό τέλος ακινήτων. Αναφέρουν δε ότι πολλοί είναι εκείνοι που δεν το έχουν καταβάλει, λόγω οικονομικής δυσχέρειας.

Η επιδείνωση της ύφεσης και η δραματική συρρίκνωση του οικογενειακού εισοδήματος, που αυτή έχει επιφέρει, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την τόνωση της κίνησης, σύμφωνα με τα λεγόμενα εκπροσώπων του κλάδου, ενώ, όπως εκτιμούν, εάν δεν διαφοροποιηθεί κάτι άμεσα, η κατάσταση θα είναι ανεξέλεγκτη στο άμεσο μέλλον για την πορεία αρκετών επαγγελματιών.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εστιάτορες ασκούν ισχυρή πίεση για δραστική μείωση του ΦΠΑ, αναφέροντας ότι, σε περίπτωση που δεν υλοποιηθεί κάτι τέτοιο, θα υπάρξουν παράπλευρες τουριστικές απώλειες για τη χώρα μας. Όπως τονίζουν, η μείωση του ΦΠΑ είναι μία σημαντική παράμετρος, που θα συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας έναντι άλλων, που έχουν ήδη προχωρήσει σε μείωση της φορολογίας στην εστίαση με εντυπωσιακά αποτελέσματα, καθώς αναμένεται ότι θα ανοίξει ο δρόμος για χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και επενδύσεις στον κλάδο.



Σε απόγνωση οι εστιάτορες


Οι πρώτες εκτιμήσεις εκπροσώπων του κλάδου κάνουν λόγο για κατακόρυφη πτώση του τζίρου, που κυμαίνεται από 50% έως και 70%, ανάλογα με την περιοχή, ενώ μείωση κατά 30%- 40% παρουσιάζουν και οι διανομές κατ΄ οίκον. Ενδεικτική είναι μία πρόσφατη έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ, που δείχνει ότι οι Έλληνες έχουν μειώσει τις δαπάνες για τις εξόδους τους σε εστιατόρια και καφέ κατά 88% κατά μέσο όρο.

"Υπολογίζεται ότι, μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2012, θα έχουν κατεβάσει ρολά 20.000 περίπου επιχειρήσεις", δηλώνει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), Ιωάννης Τσάκος, προσθέτοντας ότι η κατάσταση πρόκειται να επιδεινωθεί σημαντικά μετά τον Οκτώβριο, λόγω της συνεχούς μείωσης των καταναλωτικών δαπανών.

Ανησυχητικό, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι και το γεγονός ότι ακόμα και τα Σαββατοκύριακα, η διάθεση του κόσμου για έξοδο είναι συγκρατημένη. "Αξίζει να σημειωθεί ότι και το Σάββατο, όπου ο περισσότερος κόσμος το έχει συνδυάσει με έξοδο, η κίνηση είναι πεσμένη κατά 50%", αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τσάκος.

Ωστόσο, όπως τονίζει, οι χώροι που βρίσκονται κοντά σε πανεπιστήμια φαίνεται ότι αντιστέκονται σθεναρά στην κρίση. "Οι νέοι άνθρωποι εξακολουθούν να βγαίνουν, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, και προτιμούν μεζεδοπωλεία, όπου το κόστος ανά άτομο δεν υπερβαίνει τα 16 ευρώ", σημειώνει ο κ. Τσάκος.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΣΕ, Γεώργιος Καββαθάς, δηλώνει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ότι τα λουκέτα έχουν αγγίξει, μέχρι στιγμής, το 10% της συνολικής αγοράς, που μεταφράζεται σε απώλεια 30.000- 40.000 θέσεων εργασίας.

Όπως εκτιμά, τα λουκέτα αναμένεται να αυξηθούν εάν δεν ελαφρυνθούν τα φορολογικά βάρη, γεγονός που θα συμβάλει στην απώλεια ακόμη περισσότερων θέσεων εργασίας, που, όπως υπολογίζει, θα ανέρχονται σε 80.000 με 100.000.



"Αντεπίθεση" με προσφορές


Λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, η πλειονότητα των επαγγελματιών, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της μαζικής εστίασης, υιοθετεί τη στρατηγική της επιθετικής πολιτικής των τιμών, ως ένα μέσο για την προσέλκυση πελατών, προσφέροντας, σε αρκετές περιπτώσεις, τα προϊόντα κάτω από την τιμή του κόστους.

Όπως επισημαίνει ο κ. Καββαθάς, προσφορές γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα είτε με τη μορφή των λεγομένων "happy hours", δηλαδή μειώσεις τιμών στις "νεκρές" ώρες έναντι των ωρών αιχμής, είτε με την προσφορά δύο προϊόντων στην τιμή του ενός ή ακόμα και με έκπτωση στην τελική τιμή της παραγγελίας, ιδίως στην κατ΄ οίκον διανομή.

Ο κ. Καββαθάς αναφέρει, επίσης, ότι η ΠΟΕΣΕ μελετά τις κινήσεις, στις οποίες πρέπει να προχωρήσει, προκειμένου ο καταναλωτής να έχει πλέον τη δυνατότητα να κάνει την ηλεκτρονική του παραγγελία με έκπτωση από το διαδικτυακό τόπο της Ομοσπονδίας και όχι από κάποιο άλλο ιστότοπο, με εκπτωτικά κουπόνια.

Παρά την πληθώρα των προσφορών, όπως τονίζει, αυτές δεν απέφεραν τα προσδοκώμενα κέρδη στα ταμεία των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τον ίδιο, απαιτείται άμεσα η εφαρμογή ενός σταθερού φορολογικού πλαισίου, που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά τους.


Υπέρ της πάταξης της φοροδιαφυγής


Για το θέμα της φοροδιαφυγής και του αθέμιτου ανταγωνισμού, ο κ. Καββαθάς δηλώνει ότι, στην τελευταία συνεδρίασή του, το ΔΣ της Ομοσπονδίας αποφάσισε να προτείνει στον υπουργό Οικονομικών την καθιέρωση της υποχρέωσης των επιχειρήσεων του κλάδου για αυτόματη παραγγελιοληψία.

Επίσης, προτάθηκε η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS, προκειμένου το υπουργείο να έχει πλήρη εικόνα των εσόδων των επιχειρήσεων, σε πραγματικό χρόνο.


 

Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ


5

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή του



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο

Είσοδος Μελών
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text
Newsletter
Δώστε μας το e-mail σας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου μας